Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMichel, Eva
TitelThe role of individual differences in cognitive skills in children's learning through film.
QuelleIn: Journal of media psychology, 22 (2010) 3, S. 105-113
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1864-1105; 2151-2388
DOI10.1027/1864-1105/a000015
SchlagwörterGedächtnis; Individualität; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Film; Medien; Kind; Lernen
AbstractThis study examines the role of individual differences in cognitive skills in children's learning through educational films. A total of 40 children, half of them aged 6, the other half 8, were shown a film about sugar production. After one week, the children took part in a memory test on the film's content with free recall, cued recall, and recognition. In a second session, four working memory and attention tasks were administered. Results reveal that individual differences in domain-specific working memory skills account for substantial variance in the learning outcome, whereas children's age was no significant predictor. Findings are discussed in terms of cognitive processes underlying learning through films. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of media psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: