Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMullen, Cathy (Hrsg.); Rahn, Janice (Hrsg.)
TitelViewfinding.
Perspectives on new media curriculum in the arts.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2010), IX, 239 S.Verfügbarkeit 
ReiheMinding the media. 2
BeigabenDVD 1; Literatur- und URL-Angaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN2151-2949
ISBN1-4331-0850-X; 978-1-4331-0850-1
SchlagwörterIdentität; Problemlösen; Selbstdarstellung; Digitale Medien; Elektronische Medien; Medienarbeit; Mediengeschichte; Medienkompetenz; Medienpädagogik; Medienwissenschaft; Videofilm; Cultural Studies; Schule; Curriculum; Curriculumentwicklung; Fotografie; Bild; Kunstgeschichte; Gestaltung; Internet; Kanada
AbstractThis is a collection of essays on the arts, new media, popular culture, and technologies as they influence practices of curriculum development and teaching. The authors - artists, educators, scholars, and researchers with both scholarly and practical expertise - share their teaching practices and curriculum knowledge, and reflect upon challenging issues in contemporary art, popular culture, new media, and technology. Each chapter proposes pedagogical structures and curriculum resources that can be adapted to diverse school contexts and technical resources. The perspectives gathered in this book reflect ideas drawn from several disciplines, including contemporary art, histories of the arts, culture and technology, cultural studies, and media studies, as well as various approaches to the study of technologies; authors also incorporate a range of educational theories and instructional practices, mainly from the visual and performing arts. At times explicit and at others implicit, these wide-ranging conceptual influences inform the varied curriculum and teaching practices described here. Together, these essays and their companion DVD, which illustrates many of these diverse perspectives, provide a comprehensive and thoughtful look at arts-based approaches to new media. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: