Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiu, Qian; Nordström Skans, Oskar
TitelThe duration of paid parental leave and children's scholastic performance.
QuelleBonn: Forschungsinst. zur Zukunft der Arbeit (2009), 39 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion Paper Series / IZA. 4244
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
URNurn:nbn:de:101:1-2009070363
SchlagwörterBildungsniveau; Mutter; Elternzeit; Kind; Kinderbetreuung; Humankapital; Arbeitspapier; Schweden
AbstractWe study how the duration of paid parental leave affects the accumulation of cognitive skills among children. We use a reform which extended parental leave benefits from 12 to 15 months for Swedish children born after August 1988 to evaluate the effects of prolonged parental leave on children's test scores and grades at age 16. We show that, on average, the reform had no effect on children's scholastic performance. However, we do find positive effects for children of well-educated mothers, a result that is robust to a number of different specifications. We find no corresponding heterogeneity relative to parental earnings or fathers' education, or relative to other predictors of child performance. We find no effects on intermediate outcomes such as mothers' subsequent earnings, child health, parental fertility, divorce rates, or the mothers' mental health. Overall the results suggest positive causal interaction effects between mothers' education and the amount of time mothers spend with their children. Since the institutional context is one in which the alternative is subsidized day care, the results imply that subsidizing longer parental leave spells rather than day care reinforce the relationship between maternal education and school outcomes.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: