Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobokos, Dimitra
TitelCognitive, language, and social-emotional development among infants and toddlers in early head start.
An examination of the impact of cumulative risk.
QuelleSaarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller (2008), 289 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: New York, Columbia Univ., Diss, 2006.
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 245-289
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8364-5879-9; 978-3-8364-5879-5
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Aggression; Depression; Kinderpsychologie; Kognitive Entwicklung; Pädagogische Psychologie; Verhalten; Soziale Entwicklung; Soziale Herkunft; Frühe Kindheit; Familie; Familienbeziehungen; Mutter; Familienhilfe; Eltern; Kind-Eltern-Beziehung; Kleinkind; Sprache; Sprachentwicklung; Armut; Demografische Daten; Statistik; Hochschulschrift; Risiko; Wirkung; Wirkungsforschung; Allein erziehender Elternteil; Benachteiligtes Kind; USA
AbstractThe data for this study were made available from the Early Head Start Research and Evaluation Project. All outcomes were examined at the 36 month time period and the analyses included a large sample of low-income families. The results of this research have important implications for the cumulative risk framework and provide valuable insight into the individual factors that critically impact children's developmental outcomes, particularly for high risk, low-income infants and toddlers and their families. The results of this study also provide evidence of mediation effects betweeen the availability of family resources and child outcomes. The first three years of life are crucial for a child's development. The Early Head Start project provides important information on how to assist families and children in overcoming disadvantage and strengthening both academic and social outcomes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: