Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inErevelles, Nirmala
TitelUnderstanding curriculum as normalizing text: disability studies meet curriculum theory.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 37 (2005) 4, S. 421-439Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterSoziale Interaktion; Schüler; Curriculumtheorie; Transformation; Behinderung; Körperbehinderung; Diskurs
AbstractAlthough post-structuralists within curriculum studies have examined many contexts of curriculum theory, they have been silent on disability. This silence is worthy of study, especially because of the growing significance of disability studies in the humanities and the social sciences. I question post-structuralist arguments in curriculum theory from the epistemological standpoint of disability studies. I extend the post-structuralist project of deconstructing and reinterpreting text to examine the material implications derived from interpretations of normality as a discursive construction. I ask the following questions: What are the historical, social, and economic conditions that produce the distances and inter-relationships that exist between the 'disabled' and the 'normal' world? How do these conditions prevent scholars from providing emancipatory representations of Otherness? How can educators construct a curriculum that can produce oppositional knowledges that will contribute to the possibility of not just textual but also material and social transformation for all students? (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2006/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: