Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTibus, Maike; Heier, Anke; Schwan, Stephan
TitelDo films make you learn? Inference processes in expository film comprehension.
QuelleIn: The journal of educational psychology, 105 (2013) 2, S. 329-340Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663; 1939-2176
DOI10.1037/a0030818
SchlagwörterKognitiver Prozess; Film; Lernen; Audiovisuelles Medium; Inferenz; Verständnis
AbstractInvestigated inference processes in expository-film viewing. Three experiments with a total sample of 217 college students were conducted. Subjects viewed films or listened to audio-only presentations, followed by a comprehension or naming task. Results demonstrated that film viewers engaged in elaborative processing during expository film comprehension. Viewers were able to successfully integrate inferred causal information into their mental model of film content. Further, films were elaborated as well as audio-only programs: Pictorial information did not diminish comprehension. It is concluded that films do have educational potential, but additional research is recommended. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: