Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLavee, Einat; Benjamin, Orly
TitelWorking-class mothers' school involvement.
A class-specific maternal ideal?
Gefälligkeitsübersetzung: Schulisches Engagement von Müttern aus der Arbeiterklasse. Ein schichtspezifisches mütterliches Ideal?
QuelleIn: The sociological review, 63 (2015) 3, S. 608-625
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0038-0261; 1467-954X
DOI10.1111/1467-954X.12253
SchlagwörterLeitbild; Doppelrolle; Rollenkonflikt; Familie; Mutter; Kind; Kinderbetreuung; Schulische Integration; Schulerfolg; Hausaufgabenhilfe; Arbeiterklasse; Armut; Niedriglohn; Beruf; Zeitbudget; Allein erziehender Elternteil; Israel
AbstractRecent ideological shifts, along with budgeting constraints, have made parental involvement in the schooling process necessary. Such expectations have increased the toll on working-class mothers, who now have to assume responsibility in three time-consuming areas: child care at home, school involvement and labour market participation. In analysing how mothers deal with this threefold expectation, research has focused on class-specific maternal ideals and practices, but rarely directed systematic attention to how these concurrent expectations shape the maternal ideals they embrace. Moreover, few studies have examined how mothers' maternal ideals shape their employment interruptions. The current paper considers how working-class mothers rationalize the maternal ideals they embrace with regard to school involvement and examines how they negotiate them vis- ' a-vis other possible maternal ideals. Interviews of 48 Israeli low-income mothers reveal that educational success is consensually perceived as critical for maximizing life chances and that this understanding evolved from the gradual realization that school involvement through extensive mothering - where women rely on others to meet their children's schooling needs - must be replaced by school involvement through intensive mothering - namely, personal presence-based nurturing. We draw some implications relevant to the debate over class-based maternal ideals. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The sociological review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: