Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLechta, Viktor (Hrsg.); Kudlacova, Blanka (Hrsg.)
TitelReflection of inclusive education of the 21st century in correlative scientific fields.
(how to turn risks into chances).
QuelleVEDA, the Publ. House of the Slovak Acad. of Sciences: Bratislava (2013), 168 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-631-64835-3; 978-8-02-241336-7
SchlagwörterBildung; Erziehung; Pädagogische Anthropologie; Erziehungswissenschaft; Entwicklungspsychologie; Entwicklungsstörung; Soziale Benachteiligung; Bildungsmanagement; Recht; Schule; Multikulturelle Gesellschaft; Informelles Lernen; Inklusion; Neurobiologie; Ethik; Geistige Behinderung; Körperbehinderung; Sehbehinderung; Sonderpädagogik; Hörbehinderung; Freizeitpädagogik; Interdisziplinarität; Deutschland; Polen; Slowakei; Tschechische Republik; Ungarn
AbstractThis monograph reflects this fact from an interdisciplinary point of view (among the authors are special pedagogues, social pedagogues, doctors, psychologists, philosophers, pedagogues, legislation specialists) and from an international perspective (the team of authors consists of experts from the Slovak Republic, the Czech Republic, Poland, Hungary and Germany). The monograph is founded upon several research projects, whose organic part was formed by partial research focused mainly on the success and failure of inclusive education in the Central European region; on individual dimensions of inclusive education and the quality of life of persons with disabilities. [...] The submitted publication is the result of more than 6 years of research into the issue of inclusive education. Its focus is the synthesis of existing knowledge resulting into perspectives of dealing with inclusive education in the 21st century. The content of the first part is formed by a reflection of inclusive education through the lens of several scientific fields: educational sciences, psychology, ethics, law and applied educational disciplines (school politics, school management, non-formal education, leisure time education). The content of the second part is formed by a reflection of inclusion in the context of education of children with the most frequent types of disabilities, disorders or endangerment. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: