Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoth, Elisabeth
TitelHolistic teaching.
Nonverbal and verbal - according to person's nature. An answer to Hattie's meta-analysis lacking knowledge.
QuelleAachen: Shaker (2013), IX, 124 S.Verfügbarkeit 
ReiheBerichte aus der Pädagogik
BeigabenTabellen; Literatur- und URL-Angaben S. 108-120
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0945-0920
ISBN3-8440-2250-3; 978-3-8440-2250-6
SchlagwörterPädagogischer Prozess; Kommunikation; Nonverbale Kommunikation; Persönlichkeit; Verhaltensänderung; Verstehen; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Feedback; Ganzheitlicher Unterricht; Unterrichtserfolg; Unterrichtsgestaltung; Unterricht; Körpersprache; Durchführung; Forschungsbericht; Wirkung; Frankreich; Straßburg; Wien; Österreich
AbstractThis book [...] is written "with and against" J.A.C. Hattie's results of the biggest meta-analysis of teaching strategies which mostly ignore the scientific level of unconscious nonverbal or body strategies. By far, these are strong barriers rather than help for the intellectual strategies or the content knowledge. The current approach to teaching results in strongly negative consequences such as; blocking rational education exponentially to an inestimable degree; establishing a two to three class society in the learning group; being a risk to persons' health; as was shown by the results of four representative studies in three very different subjects in Strasbourg and Vienna. "Holistic - nonverbal and verbal - teaching" initiates the way to the natural, therefore efficient, equal and healthy direction of education. It removes the anachronistic, verbally mostly one-sided professionalisation of teaching methods with their highly destructive effects on persons' nature, abilities and efforts. The latest interdisciplinary insights prove that a restructuring of "teacher training" and education is essential. This then has to benefit persons rather than putting their well-being at risk by working counterproductively and risking their health in the long run rather than improving it. This new way of education is presented epistemologically and empirically with some practical hints to the first steps anyone can take to change the current inhuman teaching system. Change always starts with the individual person - and to ignite this change is the aim of this book. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: