Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilson, Amy Alexandra
TitelA Typology of Actional-Operational Modes in Earth Science and Implications for Science Literacy Instruction.
QuelleIn: Science education, 97 (2013) 4, S. 524-549Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21064
SchlagwörterFallstudie; Interview; Unterrichtsbeobachtung; Kommunikationsstrategie; Kommunikationsverhalten; Nonverbale Kommunikation; Lehrerpersönlichkeit; Unterrichtsgespräch; Wissensvermittlung; Unterrichtsmethode; Videoaufzeichnung; Naturwissenschaftlicher Unterricht
AbstractFramed in theories of social semiotics, this multiple case study describes and categorizes the actional-operational modes used by three middle school earth science teachers throughout the course of one school year. Data included fieldnotes, photographs, and video recordings of classroom instructions as well as periodic interviews with the teachers. A constant comparative analysis of the data resulted in the creation of a typology of actional-operational modes according to how they fulfilled the ideational, interpersonal, and textual metafunctions of communication. Six categories of actional-operational modes were identified: gesture, embodied representation, moving objects on flat surfaces, moving objects through three-dimensional space, material representations, and observed phenomena. Multimodal concordance charts were used to identify the affordances and productive constraints of each of these modes. The study offers implications for how fundamental science literacy instruction might be reconceptualized to more rigorously account for actional-operational texts, including building students' multimodal representational competence and providing comprehension strategy instruction in ways that consider these modes' unique features.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: