Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGalasso, Vincenzo; Profeta, Paola; Pronzato, Chiara D.; Billari, Francesco C.
TitelThe difficult case of persuading women.
Experimental evidence from childcare.
QuelleBonn: IZA (2013), 29, [7] S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 7677
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildung; Kultur; Gender; Stereotyp; Mutter; Frau; Kinderbetreuung; Arbeitskraft; Arbeitsplatzangebot; Arbeitspapier; Unterstützung; Italien
AbstractGender stereotypes are well established also among women. Yet, a recent literature suggests that learning from other women experience about the effects of maternal employment on children outcomes may increase female labor force participation. To further explore this channel, we design a randomized survey experiment, in which 1500 Italian women aged 20 to 40 are exposed to two informational treatments on the positive consequences of formal childcare on children future educational attainments. Surprisingly, we find that women reduce their intended labor supply. However, this result hides strong heterogenous effects: high educated non-mothers are persuaded by the informational treatments to increase their intended use of formal child care (and to pay more); whereas low educated non-mothers to reduce their intended labor supply. These findings are consistent with women responding to monetary incentive and/or having different preferences for maternal care. These heterogenous responses across women send a warning signal about the true effectiveness - in terms of take up rates - of often advocated public policies regarding formal child care.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: