Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFelfe, Christina; Lalive, Rafael
TitelEarly child care and child development.
For whom it works and why.
QuelleMünchen: CESifo (2012), 44 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCESifo working paper. 4043. 5, Economics of education
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 34-37
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1617-9595
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Panel; Fertigkeit; Mutter; Kind; Kindertagesbetreuung; Kindertagesstätte; Bundesland; Entwicklung; Wirkung; Deutschland
AbstractMany countries are currently expanding access to child care for young children. But are all children equally likely to benefit from such expansions? The authors address this question by adopting a marginal treatment effects framework. They study the West German setting where high quality center-based care is severely rationed and use within state differences in child care supply as exogenous variation in child care attendance. Data from the German Socio-Economic Panel provides comprehensive information on child development measures along with detailed information on child care, mother-child interactions, and maternal labor supply. Results indicate strong differences in the effects of child care with respect to observed characteristics (children's age, birth weight and socio-economic background), but less so with respect to unobserved determinants of selection into child care. Underlying mechanisms are a substitution of maternal care with center-based care, an increase in average quality of maternal care, and an increase in maternal earnings. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: