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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenShamir, Adina (Hrsg.); Korat, Ofra (Hrsg.)
TitelTechnology as a support for literacy achievements for children at risk.
QuelleDordrecht u.a.: Springer (2013), VI, 238 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLiteracy studies. 7
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN94-007-5118-4; 978-94-007-5118-7
DOI10.1007/978-94-007-5119-4
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Metaanalyse; Kommunikation; Frühe Kindheit; Risikokind; Hypermedia; Medieneinsatz; Mediennutzung; Multimedia; Videofilm; Benachteiligtenförderung; Kindergarten; Schuljahr 03; Schuljahr 07; Grundschule; Lernschwierigkeit; Computerprogramm; Computerspiel; Elektronisches Buch; Leseschwäche; Märchen; Spracherwerb; Sprachförderung; Leseförderung; Lesenlernen; Leseverstehen; Rechenschwäche; Rechnen; E-Learning; Sprachbehinderung; Sonderpädagogik; Notebook; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; Israel; USA
AbstractPresenting cutting-edge studies from various countries into the theoretical and practical issues surrounding the literacy acquisition of at-risk children, this volume focuses specifically on the utility of technology in supporting and advancing literacy among the relevant populations. These include a range of at-risk groups such as those with learning disabilities, low socioeconomic status, and minority ethnicity. Arguing that literacy is a key requirement for integration into any modern society, the book outlines new ways in which educators and researchers can overcome the difficulties faced by children in these at-risk groups. It also reflects the rapid development of technology in this field, which in turn necessitates the accumulation of fresh research evidence. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
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